Jelenleg 24 vendég olvas minket
A leghatásosabb lúgosító zöldségek PDF Nyomtat Email
Írta: hkd   
2008 október 17., péntek 00:00

A lúgosító étrend lényege, hogy étkezés során túlnyomó többségében lúgos kémhatást kiváltó alapanyagokból készült ételeket fogyasztasz.Ezek általában megfelelnek az egészséges táplálkozás kritériumainak, így hozzájárulnak szervezeted egészségének megőrzéséhez.A következőkben öt, olyan növénnyel találkozhatsz, mint a zeller, spenót, paradicsom, burgonya, vagy a cukkini. Ezek a finom zöldségek segítenek a lúgosításban.

 

Zeller
A zellerben lévő kálium tisztítja a vesét, vízhajtó hatása révén kiváló méregtelenítő. Magnéziumtartalmának köszönhetően stresszoldó, de székrekedés ellen is jó választás. Nyugtató és hangulatjavító hatását már az ókorban is ismerték. A benne lévő anyagok segítik a gyulladások csökkenését a szervezetben, és hozzájárulnak a kellemetlen lehelet kialakulásánal elkerüléséhez is.

Spenót
Folsav tartalmának köszönhetően árandós nőknek kifejezetten ajánlott. Már 50 gr spenóttal fedezheted napi magnéziumszükségleted, mellyel erősítheted szíved és érrendszered is. Van benne még kálium, nátrium, foszfor, magnézium, cink és réz, de tartalmaz béta-karotint, C- és E-vitamint is.



Paradicsom
A benne lévő C-vitaminnak köszönhetően erősíti az immunrendszert, és az idegrendszerre is jótékony hatással van, ezen kívül pedig segít leküzdeni és enyhíteni a hétköznapi stressz okozta tüneteket. Sok-sok ásványi anyagot és vitamint, nyomelemeket tartalmaz, ennek hála kiváló segítőd lehet egy átmulatott este után: ha kissé másnaposan ébredsz, egy nagy pohár paradicsomlével gyorsan pótolhatod az éjszaka során felszívódott ásványi anyagokat. 100 grammjában mintegy 0,5 gr ásványi anyag található, ezekből is a legtöbb a kálium, melynek köszönhetően kiváló vízhajtó és ezáltal vérnyomáscsökkentő hatással is bír.



Burgonya
Háromnagyede víz, rengeteg ballasztanyagot tartalmaz. Szinte nem tartalmaz zsírt, fehérje pedig mitegy 2%-nyi található benne. Rengeteg vitamint rejt: van benne C-vitamin, béta-karotin, és többféle B-vitamin is. Laktató hatása a benne található keményítőnek köszönhető, káliumtartalma miatt pedig kivló vízhajtó hatással bír.



Cukkini
100 gramm zöldségben átlagosan 30 kalória, 1,1-1, 5 g fehérje, kevés zsír és 5-6,5 gramm szénhidrát van. Relatíve jelentős a C-vitamin és a ß-karotin tartalma is, amelyek fontos antioxidáns-források a szervezet számára.

 

 

 

forrás: http://kaja.zug.hu/cikk/a-leghatasosabb-lugosito-zoldsegek_423.php

Utolsó frissítés: 2008 december 04., csütörtök 09:58
 

TOP LÚGOSÍTÓ AJÁNLAT

BIO KOZMETIKUMOK ONLINE!
BIO.ANDUL.HU